top of page
Search
  • Writer's pictureיובלינה

הכל לסקראפרית המתחילה

היי אהובות,


אני רק מתחילה להיכנס לקונספט הזה של כתיבת הבלוג והאמת שאני ממש ממש נהנית!

זאת דרך סופר נוחה להעברת המידע בצורה מסודרת ואני אשמח מאוד לשמוע מכן תגובות, ביקורות, המלצות וכל דבר שעולה לכן כדי שאוכל להתאים את התכנים לצרכים ולרצונות שלכן.


כדי שתהיה לכן צלילה יותר קלה ונעימה לכל העולם הזה של הסקראפבוקינג (מה שאני והעמוד שלי עוסקים בו) החלטתי לכתוב לכן את הפוסט הזה.

אז מה זה בכלל סקראפבוקינג או בשמו המקוצר והנפוץ סקראפ?

הסקראפ הוא כל העולם של יצירה בנייר, פלאנרים, עיצוב אלבומים, מחברות מעוצבות, כרטיסי ברכה ועוד ועוד ועוד.


חייבת להגיד שמגוון הכלים והחומרים הקיימים הם אינסופיים ואני לא באמת חושבת שאפשר למנות את כולם כי הרשימה לא תגמר בחיים אבל החלטתי לרכז כאן את אלה שהם בשימוש הכי נפוץ והם באמת משפרי חיים!

המידע הכלול במילון זה לא הומצא על ידי (כמובן) אבל ליקטתי אותו בעצמי וסידרתי אותו לפי סדר הא' – ב' כדי שתוכלו להתמצא בו בקלות 😊


 


 

  • *דאי קאטס- חיתוכי קרטון מוכנים לשימוש. לפעמים מודפסים ולפעמים מיועדים לצביעה. משמשים לקישוט.

  • דבק דו צדדי- דבק יבש, יכול להיות דק או ספוגי. מיועד להצמדת שני משטחים בהדבקה נקייה. הדבק הספוגי משמש להענקת מראה תלת ממדי מעל שטח הדף למוטיב מסוים.

  • דבק לבן- דבק פלסטי לבן הנועד להדבקה של מגוון חומרים. הדבק הוא רטוב ולכן יש ללמוד כיצד לעבוד איתו. כמו כן, לא כל הדבקים הנוזליים מתאימים לכל פונקציה. היתרון שבו- מאפשר לדייק בהדבקה מאחר וניתן להזיז את הדף\ האלמנט גם לאחר ההדבקה בשל הרטיבות שלו. הדבקים שאני ממליצה עליהם ועובדת איתם הם- ביג\ אמוס\ דבק סיליקון של מקס סטוק (היקר יותר שהוא גם סמיך ואיכותי)

  • וושי טייפ- דבק נייר יפני, בדרך כלל צבעוני ובעל הדפסים.

  • טרימר- מכשיר חיתוך נייר בעל להב מתגלגל מצד לצד. מקל מאד את עבודת חיתוך הנייר בצורה מדויקת. הלהב ניתן להחלפה כשמתקהה. בעייני הכלי החשוב ביותר לכל יוצרת. אחרי שהחלפתי והתנסיתי המון ממליצה מאוד על הטרימר של חברת טוניק.

  • מספריים- טיפ קטן ממני! לכל אחד מהחומרים שאני עובדת איתם יש לי מספריים ייעודיים וככה אני שומרת על הכלים שלי בצורה מירבית. אמצו את זה גם :) המלצה רותחת על המספריים של טים הולץ לעבודה בנייר.

  • סכין חיתוך- או סכין גרפיקאים, פריט חובה.

  • משטח מתרפא- משטח ספוגי לעבודה נוחה והגנה על השולחן. על גבי המשטח ישנם קווי אורך ורוחב לעבודה מדויקת וכן סרגלים בקצוות.

  • סרגל מתכת- פריט חובה.

  • עצם קיפול- כלי חובה. משמשת לחריצה על הנייר בכדי ליצור קווים/חריצים מנחים לקיפול. מאפשרת קיפול מדויק ועבודה בגימורים אסתטיים ונקיים.

  • פאנץ'- מנקב צורות. מחורר את הנייר בהתאם לדוגמא הספציפית של כל מנקב. בנוסף למוטיבים הרגילים המגיעים במגוון רחב של גדלים וצורות, קיימים מנקבי פינות המשמשים למתן צורה דקורטיבית לפינת הנייר וכן ליצירת פינות מעוגלות.

  • צ'יפ בורד- קרטון אפור עבה ודחוס, משמש להכנת כריכות קשות לאלבומים\ מחברות וכו'. ישנם מספר עוביים לקרטון, התאמת עובי הקרטון תלויה במוצר אותו מכינים.

  • קארדסטוק- דף עבה המזכיר קרטון דק. הקארדסטוקים מגיעים בצבעים חלקים, מדוגמים וצבעוניים. גודל דף סטנדרטי הוא 30.5*30.5 ס"מ (במידה אמריקאית 12*12 אינץ'). רב הקארדסטוקים הם במשקל 240 גרם אך ניתן למצוא דפים מדוגמים במשקלים מגוונים ושונים. גם כאן, עובי הנייר משמש למטרות שונות.

לסיכום, אלו הם הכלים הבסיסיים והמאסט הב של כל יוצרת בעייני. בעזרתם תוכלו להיכנס לכל העולם הענק הזה ולהתחיל ליצור בכייף. נכון שיש עוד אינסוף כלים וחומרים שאפשר לסקור אבל ככה בדיוק אני התחלתי וכשהבנתי לאיזה תחומים אני יותר או פחות מתחברת ידעתי גם מה עוד אני רוצה לקנות ועל מה יכולה לוותר..


אם יש לכן שאלות, משהו לא ברור או אפילו סתם רוצות לדבר ולהתייעץ אני ממש ממש כאן!

יכולות לכתוב לי בתגובות, בהודעה פרטית או אפילו להרים צלצול 😊


באהבה ענקית, שלכן

יובלינה

528 views
bottom of page